Naam tandartsenpraktijk: TP3 Tandartsen
Praktijkadres: Telgterpoort 4
E-mailadres: info@tp3tandartsen.nl
Telefoonnummer: 0341-217179
Artikel 1. Algemeen
De tandartsenpraktijk zorgt ervoor dat met Persoonsgegevens van patiënten zorgvuldig wordt omgegaan. Wij houden ons aan de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Met dit Privacyreglement willen wij u nader informeren over ons beleid.
Artikel 2. Definities
Voor alle duidelijkheid geven wij kort aan wat wij met bepaalde termen bedoelen:
Persoonsgegevens: alle gegevens door middel waarvan de patiënt kan worden geïdentificeerd.
Verantwoordelijke: de verwerkingsverantwoordelijke, zoals bedoeld in artikel 4 lid 7 van de Verordening. Voor dit privacyreglement de tandartsenpraktijk.
Verwerking/Verwerken: een bewerking van persoonsgegevens, al dan niet uitgevoerd via geautomatiseerde procedés, zoals het verzamelen, vastleggen, ordenen, bewaren, bijwerken, wijzigen, opvragen, raadplegen, gebruiken, verstrekken door middel van doorzending, verspreiding of enige andere vorm van terbeschikkingstelling, samenbrengen, met elkaar in verband brengen, alsmede het afschermen, uitwissen of vernietigen van Persoonsgegevens.
Verwerker: degene die ten behoeve van de tandartsenpraktijk voor de Verwerking van Persoonsgegevens zorgdraagt, zonder aan zijn rechtstreeks gezag te zijn onderworpen, zoals hulppersonen die door de Verantwoordelijke zijn ingehuurd.
Betrokkene: degene op wie de Persoonsgegevens betrekking hebben, in het algemeen de patiënt.
Uitvoeringswet: de Uitvoeringswet Algemene verordening gegevensbescherming.
Verordening: verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG (PbEU 2016, L 119).
Privacyreglement: dit document.
Gepseudonomiseerde gegevens: Persoonsgegevens die niet meer aan een specifieke betrokkene kunnen worden gekoppeld zonder dat er aanvullende gegevens worden gebruikt. Deze aanvullende gegevens worden dusdanig bewaard dat zij niet gekoppeld kunnen worden aan een te identificeren persoon.
Artikel 3. Hoe komen we aan de gegevens?
Persoonsgegevens zijn afkomstig of afgeleid van gegevens die mondeling en schriftelijk worden verstrekt door de Betrokkene of diens wettelijke vertegenwoordiger.
Artikel 4. Hoe en waarom verwerken wij gegevens?
Artikel 5. Voorwaarden voor toestemming
1. De Verantwoordelijke kan aantonen dat de Betrokkene toestemming heeft gegeven voor de Verwerking.
2. De Betrokkene kan een gegeven toestemming altijd weer intrekken.
Artikel 6. Andere gegevens
Geanonimiseerde gegevens vallen niet onder de werking van dit Privacyreglement.
Artikel 7. Om welke gegevens gaat het?
Verwerking kan zien op de volgende gegevenscategorieën:
1. Naam, voornamen, voorletters, titel, geslacht, geboortedatum, adres, postcode, woonplaats, telefoonnummer en soortgelijke voor communicatie benodigde gegevens, alsmede betaalgegevens van de Betrokkene;
2. Een administratienummer dat geen andere informatie bevat dan onder a;n;
3. Informatie over het berekenen, vastleggen en innen van de vergoeding;
Artikel 8. Informatieplicht
Voordat de Verantwoordelijke Persoonsgegevens Verwerkt, deelt hij de Betrokkene en/of diens wettelijke vertegenwoordiger mee:
1. Wie verantwoordelijk is voor de verwerking met contactgegevens;
2. Waarom bepaalde, concrete Persoonsgegevens Verwerkt zullen worden;
3. Indien van toepassing, de contactgegevens van de functionaris voor de gegevensbescherming;
4. Op welke manier de Persoonsgegevens worden Verwerkt;
5. De periode gedurende welke de Persoonsgegevens zullen worden opgeslagen, of, indien dat niet mogelijk is, de criteria ter bepaling van die termijn;
6. Alle andere informatie die met het oog op de zorgvuldigheid moet worden verstrekt. Dat betekent ook: Des te gevoeliger de Persoonsgegevens die de Verantwoordelijke wil Verwerken, des te grondiger er moet worden geïnformeerd.
Als Persoonsgegevens via een derde worden opgevraagd, of aan een derde worden geleverd, dan wordt op dezelfde wijze voldaan aan de informatieplicht, vóórdat de Persoonsgegevens worden verkregen of geleverd, tenzij dit alleen met een onevenredige inspanning kan worden gedaan.
Artikel 9. Recht op inzage
De Betrokkene heeft het recht om diens Persoonsgegevens in te zien en kan de volgende gegevens opvragen:
1. Een omschrijving van het doel of de doeleinden van de Verwerking van Persoonsgegevens;
2. Alle beschikbare gegevens omtrent de herkomst van de Persoonsgegevens;
3. De categorieën van gegevens waarop de Verwerking betrekking heeft;
4. Een overzicht van ontvangers of categorieën van ontvangers die de Persoonsgegevens hebben ontvangen;
5. Indien mogelijk, de periode gedurende welke de Persoonsgegevens naar verwachting zullen worden opgeslagen, of indien dat niet mogelijk is, de criteria om die termijn te bepalen;
6. Dat de Betrokkene het recht op rectificatie, het recht op wissen van gegevens en het recht op beperking van de verwerking heeft.
Een verzoek om inzage kan op grond van de volgende redenen worden afgewezen:
1. De verzoeker is geen Betrokkene of zijn/haar verzoek heeft geen betrekking op gegevens die alleen op de verzoeker betrekking hebben;
2. De verzoeker heeft de leeftijd van 16 jaar nog niet bereikt en/of is onder curatele is gesteld. In dat geval kan alleen de wettelijk vertegenwoordiger het verzoek doen;
3. Verantwoordelijke heeft reeds kortgeleden aan een vergelijkbaar verzoek van dezelfde verzoeker gehoor gegeven;
4. Bescherming van de Betrokkene of van de rechten en vrijheden van anderen;
5. Vanwege de veiligheid van de staat, en/of de voorkoming, opsporing en vervolging van strafbare feiten.
Artikel 10. Overige rechten
1. De Betrokkene heeft te allen tijde het recht bezwaar te maken tegen de Verwerking van Persoonsgegevens die hem betreffen. De Verwerking wordt bij bezwaar gestaakt door de Verantwoordelijke.
2. De Betrokkene heeft het recht om van de Verantwoordelijke onverwijld rectificatie van hem betreffende onjuiste Persoonsgegevens te verkrijgen.
3. De Betrokkene heeft het recht van de Verantwoordelijke zonder onredelijke vertraging wissen van hem betreffende Persoonsgegevens te verkrijgen.
Daarnaast is de Verantwoordelijke verplicht zonder onredelijke vertraging gegevens te wissen wanneer de Betrokkene zijn toestemming heeft ingetrokken of de Verantwoordelijke de Persoonsgegevens niet langer nodig heeft voor de doeleinden waarvoor deze zijn verzameld.
Artikel 11. De uitoefening van rechten door Betrokkene
De Verantwoordelijke neemt passende maatregelen zodat de Betrokkene de communicatie of informatie omtrent de rechten zoals beschreven in dit Privacyreglement op een beknopte, transparante en toegankelijke wijze en in duidelijke bewoordingen ontvangt.
Artikel 12. Toegang tot en ontvangers van Persoonsgegevens
Artikel 13. Register
De Verantwoordelijke houdt een register bij van de verwerkingsactiviteiten die onder haar verantwoordelijkheid plaatsvindt. Dit register bevat de volgende gegevens:
1. De naam en contactgegevens van de Verantwoordelijke en, indien van toepassing, van de functionaris voor de gegevensbescherming;
2. De verwerkingsdoeleinden;
3. De categorieën van gegevens waarop de Verwerking betrekking heeft;
4. De categorieën van ontvangers aan wie Persoonsgegevens worden verstrekt;
5. Indien mogelijk, de beoogde termijn waarbinnen de Persoonsgegevens moeten worden gewist;
6. Indien mogelijk, een beschrijving van de getroffen technische en organisatorische maatregelen.
Artikel 14. Melding inbreuk
Artikel 15. Bewaartermijnen
Artikel 16. Geheimhouding
Artikel 17. Beveiliging
Artikel 18. Slotbepalingen
1. De Verantwoordelijke aanvaardt niet meer verplichtingen dan hetgeen waartoe hij op grond van de wet gehouden is, tenzij schriftelijk anders overeengekomen met de Betrokkene.
2. De Betrokkene heeft het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthoudende autoriteit.
3. Wijzigingen in dit Privacyreglement worden aangebracht door de Verantwoordelijke. De wijzigingen in het Privacyreglement zijn van kracht ten opzichte van Betrokkene(n) nadat Betrokkene(n) van de wijziging op de hoogte zijn gesteld.
4. Dit Privacyreglement is per 25 mei 2018 in werking getreden en bij de tandartsenpraktijk in te zien.
Voor vragen of het uitoefenen van de rechten van Betrokkene kunt u contact opnemen info@tp3tandartsen.nl.
TP3 Tandartsen
Telgterpoort 4
3853 NN Ermelo
Maandag: 08:30 – 16:30
Dinsdag: 08:30 – 16:30
Woensdag: 08:30 – 16:30
Donderdag: 08:30 – 16:30
Vrijdag: Gesloten
Zaterdag: Gesloten
Zondag: Gesloten